جدید مقالات

طراحی سایت شرکتی

در دنیای مدرن امروزی با توجه به افزایش کاربران مجازی که در جستجوی کالا و خدمات هستند، طراحی وب سایت برای شرکت ها امری ضروری است.

اما مهم ترین نکته این است که طراحی سایت شرکتی باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا نقشی موثر در بهبود کسب و کار در دنیای دیجیتال داشته باشد.

با توجه به ظهور اینترنت و جذب کاربران بسیاری که از این راه کالا و خدمات مورد نیاز خود را می یابند تحولی عظیم در روش های کسب و کار و بازاریابی به وجود آمده است.

اگر شرکتی نتواند در این زمینه حرکت موثری داشته باشد از دیگر رقبای خود عقب میماند. چه بسا در آینده ممکن است این حضور با صرف هزینه های بسیار بالا امکان پذیر باشد.

از آنجا که قدمت و سابقه ی یک وب سایت نقش به سزایی در جذب مشتری و جلب اعتماد او دارد، پس بهتر است هر چه سریع تر به آن پرداخته شود.

در طراحی سایت های شرکتی ویژگی هایی وجود دارد که باعث برتری یک سایت بر سایت های دیگر میشود که به شرح زیر هستند، با وب پناه همراه باشید:

معرفی کامل امکانات و خدمات در طراحی سایت شرکتی

یک شرکت هزینه زیادی بابت طراحی، سئو و دیگر الزامات یک سایت بهینه صرف میکند تا محصول یا خدمات خود را به مشتری ارائه دهد. بنابراین ضرورت دارد که این سایت موضوعات مد نظر را به درستی در دسترس مخاطبان خود قرار دهد.

مدل صفحه بندی خصوصا برای صفحه ی اول سایت که دید اولیه را به مخاطب میدهد و اصطلاحا تعیین میکند که مخاطب به دیدن بخش های دیگر سایت شما جلب می شود یا خیر.

بخش منو های اصلی سایت که لازم است حتما گزینه های درباره ی ما، جهت شناخت بهتر مجموعه و همچنین گزینه ی تماس با ما، برای ارتباط هرچه راحت تر و سریع تر از جانب مشتری قرار داشته باشند.

همچنین گزینه های دیگر همچون محصولات، فروشگاه، گالری تصاویر و… نیز متناسب با کار شرکت و نیازهای شرکت باید در منوی اصلی قرار داشته باشند.

وب سایت می بایست شرکت را کامل و به درستی معرفی نماید.

تولید محتوای مناسب و کامل، یکی از اصلی ترین کارها برای وب سایت است. هر چه محتوای سایت شما کامل تر باشد باعث می شود کاربر بهتر به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد و به سرعت کارهایش را پیش ببرد.

توجه کنید رضایت یک کاربر برابر است با جذب چندین کاربر جدید از جانب همین یک کاربر.

البته توجه شود محتوای کامل به این معنی نیست که زیاده گویی کنیم. محتوا باید کامل و در عین حال کافی باشد.

طراحی کاربر پسند وب سایت

طراحی وب سایت می بایست متناسب با مخاطبان و مشتریان هر گروه شغلی انجام شود.

فرض کنید یک شرکت، سایتی برای فروش عروسک و اسباب بازی نیاز دارد و یک شرکت دیگر سایتی برای فروش شیرآلات صنعتی!

به نظر شما طراحی این دو سایت باید یکسان باشد؟ قطعا اینطور نیست و دلیل این موضوع مخاطبان هر کدام از این شرکت ها می باشند.

هر دسته بندی خاص شغلی نیاز به طراحی سایت اختصاصی خود را دارد. سبک های جدید طراحی سایت به دو دسته تقسیم میشوند:

  • طراحی دو بعدی:

این نوع سبک محتوا اول نیز نامیده می شود. دلیل این نام گذاری اولویت محتوا به گرافیک و ظاهر سایت است. در واقع تمرکز اصلی در این نوع طراحی سایت بر روی ارائه ی بهترین مطالب است که در اثر بخشی وب سایت نقش بسیار زیادی دارد.

  • طراحی تک صفحه:

این نوع طراحی بسیار کاربر پسند است. در این نوع طراحی کاربر پس از کلیک بر روی هر کدام از منوهای اصلی وب سایت به جای انتقال به صفحات دیگر، در همان صفحه جابه جا شده و به بخشی که مرتبط به منوی انتخابی است اسکرول می شود.

در بعضی از این بخش ها دکمه ای برای مطالعه ی بیشتر نیز وجود دارد که امکان انتقال به صفحات دیگر وب سایت را فراهم می کند. از آنجایی که این نوع طراحی بسیار کاربر پسند است، بنابراین تاثیر بسیار مثبتی بر روی موفقیت وب سایت دارد.

سوال پیش می آید که چرا این نوع طراحی کاربر پسند است؟ جواب این سوال ساده است. کاربر برای دسترسی به بخش مورد نظر خود به سادگی در صفحه ای که هست جا به جا می شود و نیازی ندارد منتظر بارگزاری یک صفحه ی جدید از وب سایت باشد.

علاوه بر این چون کاربر در صفحه ی نخست مدت بیشتری را صرف خواندن مطالب مختلف می کند، این ماندگاری خود باعث بالا رفتن رتبه وب سایت میشود.

برای یک طراحی یکی از این سه واکنش وجود خواهد داشت: بله – نه – عالی! عالی همان گزینه ای است که باید به دنبالش باشید.

میلتون گلیسر

انیمیشن سازی وب سایت

انیمیشن سازی جذابیت جنبه بصری و پویایی قالب وب سایت را افزایش میدهد.

یکی از مهم ترین عواملی که باعث میشود مخاطب به سایت شما جذب شود استفاده از انیمیشن های کوچک اما کاربردی در بخش های مختلف وب سایت است.

این انیمیشن ها با استفاده از HTML, CSS، JQUERY در سایت قرار داده می شوند. انیمیشن ها ظاهر گرافیکی سایت را بهبود می بخشند و همانطور که پیش تر گفته شد بهبود گرافیک سایت باعث کاربر پسند بودن و جذب مخاطب سایت و در نتیجه باعث موفقیت وب سایت می شود.

طراحی سایت ریسپانسیو

در طراحی وب سایت باید این مورد در نظر گرفته شود که بسیاری از کاربران، سایت شرکت را در گوشی یا تبلت خود مشاهده میکنند.

بنابراین وجود نسخه ای از وب سایت که قابلیت نمایش مناسب در موبایل و تبلت را داشته باشد به طوری که کاربر بتواند به راحتی و بدون نیاز به استفاده از اسکرول چپ و راست و بزرگنمایی سایت را به خوبی مشاهده نماید لازم و ضروری می باشد.

علاوه بر این به تازگی موتورهای جستجو همچون گوگل نیز رتبه دهی سایت ها را با توجه به سازگاری آن ها برای تبلت یا گوشی تعیین میکنند.

سایتی که نسخه موبایلی داشته باشد رتبه بهتری در موتور جستجو خواهد گرفت. با توجه به موارد ذکر شده طراحی سایت ریسپانسیو یک امر ضروری محسوب میشود.

سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی وب سایت، عملیاتی است که باعث میشود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو بالا رود. به این صورت که وقتی کلمات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت یک شرکت توسط کاربر جستجو می شود، سایت آن شرکت در صفحه اول گوگل نمایش داده می شود.

از آنجایی که در هر زمینه ی شغلی رقبای مختلف و متعددی وجود دارند، هر چقدر بهینه سازی یک وب سایت نسبت به وب سایت شرکت رقیب خود بهتر باشد جذب مخاطب و فروش بهتری نیز خواهد داشت.

خوشبختانه در این مسیر وب پناه همراه شماست.

طراحی سایت شرکتی

وب پناه

این مقاله به کوشش هیئت تحریریه وب پناه تولید شده است. تک تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در آگاه سازی فعالان حوزه دنیای وب داشته باشیم.

آخرین مطالب:

دیدگاه (2)

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
  1. Profile Picture

    علی غفاری

    سلام خدمتتون، ما ی سایت داریم که سرعتش واقعا پایین میخواستم بدونم هزینه بهینه کردن وب سایت چقدره؟ اگه بخوایم ی سایت شرکتی جدید طراحی کنم هزینش چقدر میشه؟

    • Profile Picture

      وب پناه

      با عرض سلام و وقت بخیر، در مورد بهینه سازی سایت باید سایتتون بررسی بشه و مواردی باعث کاهش سرعت وب سایت میشن رفع بشه بهینه سازی سایت بین پانصد تا هشتصد هزار تومان هزینه داره که باید تلفنی در موردش صحبت بشه. قیمت طراحی سایت شرکتی هم بین دو تا سه ملیون که با سلیقه شما و بهینه طراحی میشه.

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!