جدید مقالات

طراحی وب سایت فروشگاهی

با توجه به اینکه امروزه هر صنفی برای پیشرفت در زمینه ی فروش نیاز به رقابت با رقیبان هم صنف خود دارد نیاز به طراحی  وب سایت فروشگاهی بیش از پیش احساس می شود. بنابراین وجود سایت فروشگاهی از ملزومات یک صنف و شغل و کسب و کار می باشد.

مزایای داشتن سایت فروشگاهی چیست؟

با داشتن سایت فروشگاهی صاحبان مشاغل می توانند از مزایایی همچون:

  • صرفه جویی در زمان هم برای مشتری و هم برای صاحبان کسب و کار
  • فعالیت 24 ساعته فروشگاه بصورت آنلاین در هر موقع از شبانه روز
  • بازدید مشتری از محصولات فروشگاه و مشاهده توضیحات محصولات بدون سوال پرسیدن از فروشنده
  • سفارش محصول انتخاب شده در هر ساعت از شبانه روز
  • دریافت محصول سفارش شده در مکان مورد نظرتان
  • امکان بازگرداندن محصول در صورت پسند نکردن

حال با ارائه توضیحاتی در مورد تک تک این عناوین شما عزیزان را بیشتر با این نکات آشنا می کنیم، با وب پناه همراه باشید:

1- صرفه جویی در زمان هم برای مشتری و هم برای صاحبان کسب و کار

چرا طراحی وب سایت فروشگاهی؟ فرض کنید وارد فروشگاهی شدید که به غیر از شما مشتریان دیگری نیز حضور دارند و صاحب فروشگاه وقت پاسخگویی به همه مشتریان را در یک لحظه ندارد و این امر باعث اتلاف زمان مشتریان می شود و عدم رضایت را در برخواهد داشت، از طرفی برخی مشتریان نیز عجله دارند و انتظار پاسخ سریع از فروشنده را خواهانند.

حال در این وضعیت بهترین پیشنهاد چه می تواند باشد؟

بهترین پیشنهاد داشتن سایت فروشگاهی است که با وجود این سایت هر مشتری به راحتی در سایت به دنبال جنس و محصول خود می باشد و با توجه به توضیحاتی که در قسمت توضیحات هر محصول ارائه شده براحتی می تواند نیازها و خواسته های خود را در مورد محصول مورد نظر خود پیدا کند بی آنکه زمان خود را در انتظار برای گرفتن پاسخ از مشتری تلف کند به خواسته ی خود برسد.

با این روش مشتری براحتی به خواسته ی خود می رسد و احساس رضایت را از خرید خود خواهد داشت.

2- فعالیت 24 ساعته فروشگاه بصورت آنلاین در هر موقع از شبانه روز

وجود سایت فروشگاهی باعث می شود که فروشنده در هر ساعت از شبانه روز پاسخ مشتری خود را بدهد و مشتری نیز در هر ساعت بتواند درخواست خود را سفارش دهد.

سایت فروشگاهی مانند فروشگاهی است که 24 ساعت باز بوده و خدمات ارائه می دهد، این کار در بحث فیزیکی بسیار کار سخت و طاقت فرسایی خواهد بود که فروشگاهی 24 ساعت باز باشد و یک نفر هم حضور فیزیکی داشته باشد.

پس با وجود سایت و اتصال سایت به تلفن صاحب فروشگاه مشتری می تواند در هر ساعت با ارائه سفارش، فروشنده را از خواسته ی خود مطلع کند بدون اینکه حضور فیزیکی در محل مورد نظر داشته باشد و فروشنده هم می تواند با تلفن هوشمند خود نیاز مشتری را در سایت حل کند بدون اینکه در فروشگاه خود حضور داشته باشد.

3- بازدید مشتری از محصولات فروشگاه و مشاهده توضیحات محصولات بدون سوال پرسیدن از فروشنده

با وجود سایت فروشگاهی مشتریان براحتی می توانند اطلاعات کافی در مورد محصول درخواستی خود را از سایت دریافت کنند و در صورت نیاز سفارش خود را ارائه دهند و دیگر نیازی به مراجعه به محل مورد نظر نخواهند داشت.

4- سفارش محصول انتخاب شده در هر ساعت از شبانه روز

سفارش محصول می تواند در هر ساعت از شبانه روز صورت بگیرد حتی با وجود بسته بودن فروشگاه در شب مشتریان می توانند سفارش خود را ثبت کنند و فروشنده را در جریان سفارش قرار دهند.

5- دریافت محصول سفارش شده در مکان مورد نظرتان

بعد از ارائه سفارش محصول توسط مشتری محصول مورد نظر در تاریخ انتخاب شده توسط مشتری از سوی فروشنده ارسال می گردد و دیگر نیازی به مراجعه فروشنده به فروشگاه نخواهد بود و عملا هزینه رفت و آمد نیز در جیبتان باقی خواهد ماند.

6- امکان بازگرداندن محصول در صورت پسند نکردن

بعد از سفارش محصول توسط مشتری در سایت فروشگاهی و ارسال محصول توسط فروشنده حتی در صورت پسند نکردن، مشتریان می توانند محصول را پس داده و وجه پرداختی خود را بازپس گیرند.

این توضیحات ارائه شده می تواند هر کسی را در داشتن یک سایت فروشگاهی برای کسب و کار خود مجاب کند و با داشتن سایت فروشگاهی هم مشتریان زیادی داشته باشد و هم احساس رضایت و اطمینان را در مشتری ایجاد کند.

داشتن سایت فروشگاهی برای هر صنف و کسب و کاری واجب است، چرا؟

چونکه امروزه هر کسی از کودک تا بزرگسال ، از پیر و جوان به نوعی با فضای مجازی سر و کار دارند و دیگر بازار سنتی جای خود را به بازار و خرید و فروش مجازی داده است.

پس صاحبان هر کسب و کاری باید کسب و کار خود را در فضای مجازی رونق داده و فروش خود را با جذب مشتریان بیشتر افزایش دهند.

داشتن سایت فروشگاهی و تبلیغ محصولات در گوگل و فضای مجازی از کارهای مهم شما باید باشد. هر چه سریعتر سایت فروشگاهی خود را طراحی کنید تا از غافله رقیبان عقب نمانید.

خوشبختانه در این مسیر وب پناه همراه شماست.

طراحی وب سایت فروشگاهی

وب پناه

این مقاله به کوشش هیئت تحریریه وب پناه تولید شده است. تک تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در آگاه سازی فعالان حوزه دنیای وب داشته باشیم.

آخرین مطالب:

دیدگاه (2)

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
  1. Profile Picture

    حسین غلامی

    سلام وقت بخیر، اگر ی سایت فروشگاهی مشابه دیجی کالا بخوایم با یک سری امکانات اختصاصی هزینه طراحی سایت فروشگاهی چقدر میشه؟

    • Profile Picture

      وب پناه

      سلام وقت بخیر، هزینه ساخت وب سایت فروشگاهی بین 4 تا 6 ملیون میشه. برای ایجاد امکانات اختصاصی هم در حد امکان به صورت هدیه وب پناه بر روی قالب اجرا میشه.

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!